Gubb-hybris

Det finns en gubbe som lider av hybris, och han tror han är konstnär och han tror han är känd. Han är 70 år, halvt  alkoholiserad och små-knarkar, äger en restaurang, och har blivit besatt av mig...
nu försöker han för varje pris komma in o va delaktig i galleriet där jag ställer ut. För han trodde innan att han kunde vara min konstlärare (HAHAHA) han kan inte måla! (men enligt honom själv är han världsbäst på allt)

Han har ioförsej hjälpt mig o lära känna viktigt folk tidigare, för min konstkarriär..  och han har egentligen ett gott hjärta, -Men det stora felet är att han lider av just hybris! megalomani och tror han är världens mest framstående person. Det han säger är det enda rätta och han älskar att prata.. bla bla bla bla... och ve den som inte lyssnar och ännu mer ve den som understår sig att säga emot... 

ibland tycker jag synd om honom, han e ju bara en gammal gubbe...
men han är dock inte dement..
och man kan faktiskt inte uppföra sig hur man vill jämt, även om man är bortskämd med rumpslickande anhängare  på restaurangen. För dem är Gubbens ord deras lag! 

Var tvungen att berätta om honom, för oss är han föralltid gubben nr1. När vi pratar om honom säger vi inte längre hans namn, utan vi säger Gubben. 


Här står Gubben o predikar för hängiven anhängare, inne på sin egen restaurang

/Nina


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Ja nog ar det allt var Gubbe det dar..

Jag tror nog att jag lutar mer at att tycka synd om honom, allt han vill ha ar ju trots allt bara teater hehe!

Men i mitt tycke finns det ANNU varre Gubbjavel o det ar hans son Andrea.. USCH!

Fy for o sta o ljuga o ljuga o ljuga om vad tjejer gor pa efterfesterna i stan och tycka det ar helt ok for ackliga Gubbar o forsoka supa ner o droga ner turister o ackla sej med dem!!



Tur att "konstnarsGubben" inte haller pa med sant alla fall, men mycket annat har han for sej Giuliano; Varldens Gubbigaste Gubbe!

2008-06-25 @ 01:26:08
URL: http://dethararjujag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0